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(IT Story) PR시대 ! 유용한 팁 5가지

by 엉성부부 2011. 5. 13.
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1. Anticipate and Join Twitter Conversations

While you can’t always predict what news or events will become a #hashtag that people will follow, it’s a pretty safe bet that events like the #Oscars or #adtech will have a large group of people following the hashtag before, during and shortly after each event. PR pros should consider timing news or relevant content around these events so they have an immediately engaged audience for tweets about this content.

For example, indie fashion site Moxsie.com timed a Twitter-based “Fashion Police” contest around the #Oscars conversation, inserting contest-related tweets into the mix.

2. Write Tweetable Press Release Headlines

When you use a news distribution service such as PR Newswire or PRWeb to issue a press release, you typically see a large number of tweets that feature your press release headline once your news hits the wire. Writing your release headline with “tweetability” in mind can impact the number of tweets and retweets of your release.

This is not only a great opportunity to get your company, product or client’s name out to the social community, but also to drive views of your release. According to data from Crowd Factory, whose technology powers social sharing functionality on PRNewswire.com, press releases that are shared bring an average of six people back to the site to view the release.

3. Turn Your Blog Into a Social News Wire

Blogs have become very powerful tools for sharing news and multimedia content that doesn’t necessarily warrant a press release, but still may be of interest to the media.

For example, the New York Public Library (NYPL) uses Tumblr as a makeshift “news wire,” sharing stories about NYPL continuously. According to Angela Montefinise, public relations director at NYPL, “Many of our followers are reporters, and we’ll often find stories we posted on Tumblr in news outlets. For example, Gothamist often uses photos we blog, and it has picked up stories we’ve run. A short, fun piece we ran on Keith Richards ‘killing’ an employee’s orchid while he was at the Library got picked up by The NY Daily News, and then eventually around the world.”

4. Develop Social News Backgrounders

 


When pitching a story, it can often be tough to pack all of the background information into a single email or touch on everything over the phone. Reporters also have less time than ever to conduct thorough research into a topic and will appreciate content that makes their job easier. So consider creating a “social news backgrounder” to accompany your pitch, using a site such as Delicious.

Serena Matter, social media account manager at Peak Communicators, says that she uses Delicious to create social news backgrounders that consist of links to current articles and information on the topic she plans to pitch to media.

5. Use News Aggregation Services

If your PR program involves keeping Facebook and Twitter feeds updated with relevant industry news, you know how time-consuming it can be scour the social feeds and run news searches looking for daily content. Matter recommends using a blog aggregation tool such as Netvibes to create a dashboard of relevant content sources

[본문 : http://mashable.com/2011/05/10/social-media-pr-tips/?utm_source=iphoneapp&utm_medium=rss&utm_content=textlink&utm_campaign=iphoneapp]


My Opinion

자신을 어떻게 소개하느냐가 중요시되는 1인 미디어 시대이다. 1인 미디어 시대에서 우리가 꼭 해야하는 5가지 Tip !

1. 트위터를 이용하라


 

[출처 : www.twitter.com]


트위터는 누구든지 친구가 될 수 있는 1인 미디어이다. 자신의 관심분야와 동일한 사람들과 함께한다면 이보다 더 좋은 뉴스매체는 없다. 뉴스보다 빠른 미디어가 바로 Twitter아니겠는가? 
트위터를 통해 기자가 되어도 좋다. 아니면 트위터내 이웃의 글을 Retweet해도 좋다.
retweet을 통해 적극적으로 대화에 참여하고 그 정보를 습득한다면 나의 콘텐츠 가치도 올라갈 것이다.

2. 보도자료 헤드라인에 쓰기

독자들에게 주의를 환기시키고 본문으로 유도하기 위한 호소력이 담긴 간결하고 함축미가 있는 글을 사용하라는 것이다. 똑같은 주제를 반복해서 사용해서 참여를 유도하는 방법도 있지만 개성있는 헤드라인을 사용하는 것이 좋다. 너무 주관적이기 보단 독자들을 끌어드릴 수 있는 호소력 짙은 헤드라인으로 :-)

3. 블로그를 이용하라

블로그는 멀티미디어 콘텐츠를위한 강한 도구가되고있다.
동일한 주제를 꾸준히 다루고 나의 생각을 정리하는 습관을 들인다면 나의 블로그의 가치가 상승 할 것이다.

4. 소셜 뉴스를 이용하라

이야기를 할 때 전화, 이메일의 정보는 1:1 정보교환이다. 신문을 읽어도 한가지 신문만을 보지 말라는 말이 이것이다. 매체별 정리한 내용은 각이하다. 여러 매체의 (트위터, 페이스북, 블로그, 뉴스) 동일한 정보를 보고 비교하는 습관을 길러야한다.

5. 뉴스집계 서비스를 이용하라

페이스북의 뉴스피드, 트위터를 이용해 쉽고 편리하게 정보를 습득하는 것이다. 혹은 동일한 주제를 다루는 여러 블로그를 집계 도구로 사용하는 것도 좋은 방법입니다.


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